"Van vele pizza's en ideeën naar een bedrijf met meer dan 500 klanten?

We schrijven 2005 toen Rick Hofland en Dennis Heijmans elkaar ontmoetten. Rick: “Ik kwam Dennis tegen bij een opdrachtgever. Hij was er in loondienst en ik was er aangesteld als freelancer. We waren dus collega’s. Ik liep onze gemeenschappelijke kamer binnen en weet nog dat ik dacht “dat gaat nooit wat worden”. Maar niets bleek minder waar. Dennis had een solobedrijfje, dat hij nog over had gehouden van zijn studie: “Ik wilde graag blijven ondernemen, maar dat leek mij niets in mijn eentje.” Zo ontstond, in een notendop, Hademax.

 

"Klanten helpen met onze oplossingen. Een droom die werkelijkheid werd."

Dennis vertelt over de start van Hademax: “Toen ik tijdens mijn studie een bedrijfje had met een studiemaat, was dat leuk maar niet heel serieus. Hard werken en een beetje omzet. Zakgeld zeg maar. Maar ik wilde meer. Ik had die droom van dat eigen bedrijf. Ik dacht groter. De ervaring en het enthousiasme van Rick was aanstekelijk. We gingen ervoor. Ik geloof dat je altijd moet doen wat je leuk vindt en dit is dus echt mijn passie.”

 

"Hademax. Meedenken, ontzorgen en servicen. Op alle level."

“We zijn er trots op hoe ver we zijn gekomen. We staan nog steeds voor die kernwaarden van het begin: de gebruiker ontzorgen, meedenken en servicen. Niet om de oren slaan met ingewikkelde termen en techniek rondom een website, maar uitgaan van de oplossing. Die ideeën van toen hebben we omgezet naar de ‘state of the art’ producten en diensten zoals we ze nu leveren. Een content managementsysteem dat toegankelijk is voor iedereen. Een maatwerk app die gebruiksvriendelijk is en gewoon doet wat het moet doen. Een software oplossing waardoor een klant zijn werk beter kan doen, meer omzet kan genereren en dus kan groeien. Dat is waar het om gaat. Daar groeien wij dan weer van.”

 

"Een klant komt niet met vragen om een CMS. Die vraagt om een oplossing voor zijn problemen."

Veel uitgebreide CMS zijn log en onbegrijpelijk. Je ziet niet wat je doet, er zijn te veel mogelijkheden. Wij wilden juist dat je met een paar klikken alle gebruikelijke zaken zelf kunt als gebruiker, zo laagdrempelig mogelijk. “Niemand is graag veel tijd kwijt aan handleidingen of tekst en uitleg. Je wil gewoon dat het meteen inzichtelijk is en werkt. That’s it.”

 

"Die wens van de klant vervullen. We hebben de know how maar belangrijker nog: we hebben de drive!"

“Er is een grote diversiteit aan expertise en karakters binnen ons bedrijf. Voor elke vraag of wens is een oplossing. Of we zoeken net zo lang tot we ‘m hebben. Het geeft enorm veel voldoening als we zo’n wens in vervulling zien gaan. Kunnen we dat niet beloven? Dan doen we het ook niet. Daar willen we heel helder in zijn. Gelukkig hebben we veel samenwerkingen met erg goede partijen. ‘Kan niet’ bestaat bij ons dus eigenlijk niet”.